onsdag 23 maj 2012

baktips i solen

Underbara solen har kommit... åh, va jag älskar detta väder. Och framför allt årstiderna vår och sommar. Till och med hösten kan vara ok... ha ha. Men vinter? Nä, tack.

Måste bara tipsa om en kaka jag bakade häromdagen.

Så god, så god... självklart enl. lchf.

Mjuk Kokoskaka ca. 10-15 bitar

1 dl Sukrin
2 Ägg
125 g Smör
1½ dl Kokosflingor
1 msk Fiberhusk
2 tsk Bakpulver
½ tsk Vaniljpulver/socker

1. Sätt ugnen på 150 grader
Knäck äggen och vispa dem poröst tillsammans med sukrin
Smält smöret på låg värme och blanda ner det i äggsmeten
Baland all torra ingredienser och tillsätt dem
Smörj en ugnsform, ca.15x23 cm, och hälli smetem
Graädda kakan mitt i ugnene cirka 30 min. Låt svalan och skär i bitar.

Servera med tex hallon och löst vispat grädde eller bara som de är.


OBS! Sukrin... är kolhydratfritt socker baserat på sockeralkoholen Erythritol,
som finns natruligt i päron, meloner och svamp.
Perfekt för diabetiker och den som går på lågkaloridiet.

Och finns att köpa här... Lchfbutiken!


Väskan är packad och nu blir det kväll + dagpass = sova över på jobbet. Planerat Ikea besök efter det. Och en superledig helg... om jag längtar!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar