måndag 16 januari 2012

bakat bröd

Ibland kan jag blir så sugen på bröd, mjukt bröd. Det är ju helt bannlyst enl. lchf. Så jag har försökt leta reda på nåt gott. Det som är så bra med lchf bröd är att de nästan inte behöver jäsa. Det här brödet ska bara stå i 5 min för att svälla lite. Så det går fort och smidigt att göra.

Och här hittade jag ett... mycket enklT att göra. Och supergoda!

Pones 6 st

5 ägg
2 dl pofiber
1 msk fiberhusk
1 1/2 tsk bakpulver
1 nypa salt
50 g smält smör
3 msk vispgrädde

Gör så här:
Sätt ugnen på 200 grader. Klä en ugnsplåt med bakplåtspapper.

Vispa äggen fluffiga med maskin.

Smält smöret och låt svalna lite.

Tillsätt smör och grädde till äggen och rör runt.

Blanda de torra ingredienserna och vänd ner dessa och låt stå och svälla i minst 5 minuter.

Klicka ut smeten/degen på bakplåtspappret och grädda sen bröden i ca 10-12 minuter.

Recept har jag hittat från: Allt om LCHF






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar